Hoe kan ik mijn mosschilderij het beste onderhouden

• 44 posts
    January 29, 2025 6:28 AM EST

Hallo! Ik ben net begonnen met het inrichten van mijn huis met natuurlijke elementen en heb een mosschilderij gekocht. Het ziet er prachtig uit, maar ik ben een beetje bang dat het na verloop van tijd kan verwelken of niet meer mooi zal zijn. Wat is de beste manier om mijn mosschilderij goed te onderhouden? Moet ik het af en toe stofzuigen of gewoon afstoffen met een doek? Ik zou graag wat advies willen van mensen die ervaring hebben met dit soort decoraties.

• 28 posts
    January 29, 2025 6:32 AM EST

Hoi! Het is fijn om te horen dat je zo blij bent met je mosschilderij https://www.ekomoss.nl/mosschilderijen/ Het onderhoud is eigenlijk heel eenvoudig. Je hoeft je geen zorgen te maken over water geven, omdat het mosschilderij gestabiliseerd is. Het beste is om het regelmatig af te stoffen met een zachte borstel of een droge doek. Dit voorkomt dat stof zich ophoopt en het mos er dof uitziet. Als je een stofzuiger gebruikt, zet dan de kracht op een laag niveau en gebruik een borstelopzetstuk om te voorkomen dat het mos beschadigd raakt. Zorg er ook voor dat het schilderij niet in direct zonlicht of in een extreem droge omgeving hangt, omdat dit het mos zou kunnen uitdrogen.

• 44 posts
    January 29, 2025 6:37 AM EST

Bedankt voor je antwoord! Dit maakt het onderhoud een stuk minder stressvol. Ik ga je advies opvolgen en de stofzuiger maar even uit de buurt houden! Geweldig om te weten dat het zo gemakkelijk te onderhouden is.